Samstag, September 22, 2018

Kurzgeschichten zu Wutherhing Heights

Nachdem ich am Donnerstag schon das extrem gute Buch über den Faschismus von Madeleine Albright ausgelesen habe, habe ich mich für einen Kurzgeschichten-Band entschieden. "Facism - A Warning" sollte Pflichtlektüre bei allen mündigen Wählern werden!
 
Wie schon bei "Reader, I married him" fehlen mir auch bei meinem neuen Buch die Bezüge zu "Ur"-Geschichte, in dem Fall zu Wuthering Heights. Die Stories sind auch ein bisschen düster und destruktiv, aber nicht schlecht.
 
Mein neues Buch:

Kate MOSSE (Hrsg.)
I am Heathcliff
Stories inspired by Wuthering Heights

Description: `Inspired by Wuthering Heights, these tales of toxic relationships, an entirely disturbing episode of stalking and necrophilia, blighted lives and bleak landscapes reveal that contemporary responses to Emily Bronte's endlessly controversial classic can be equally stark, cruel and shocking'
 
But there are surprises in store, too. Crime writer Sophie Hannah delivers a high school musical murder mystery while Louisa Young's "Heathcliffs I Have Known" is a furious, funny, riotous rant on the role of this supposedly romantic hero'. In the wonderful, wistful "One Letter Different" by Joanna Cannon, two teenagers head to the moors in silent, secretive communion.

Keine Kommentare: