Montag, Dezember 04, 2017

Krampusnacht

Am 5. Dezember kommt traditionell der Krampus - ich habe aber heute schon mit meinem alljährlichen Krampusbuch begonnen. Es ist der zweite Band von Anthologien, die mir im vorigen Jahr schon so gut gefallen haben. Bisher habe ich vier Geschichten gelesen, und sie haben mich begeistert. Die erste Geschichte, ein Aufeinandertreffen von Cinderella und Krampus, spielt sogar in Wien.
 
Meine aktuelle Lektüre:


Kate WOLFORD (Hrsg.)
Tales of Krampus
He SeesYou When He's Creepin'

Description: Krampus is the cloven-hoofed, curly-horned, and long-tongued dark companion of St. Nick. Sometimes a hero, sometimes a villain, within these pages, he’s always more than just a sidekick. You’ll meet manifestations of Santa’s dark servant as he goes toe-to-toe with a bratty Cinderella, a guitar-slinging girl hero, a coffee shop-owning hipster, and sometimes even St. Nick himself. Whether you want a dash of horror or a hint of joy and redemption, these 12 new tales of Krampus will help you gear up for the most “wonderful” time of the year.
 
 Featuring original stories by Steven Grimm, Lissa Marie Redmond, Beth Mann, Anya J. Davis, E.J. Hagadorn, S.E. Foley, Brad P. Christy, Ross Baxter, Nancy Brewka-Clark, Tamsin Showbrook, E.M. Eastick, and Jude Tulli.

Keine Kommentare: