Freitag, Dezember 16, 2016

Alle Jahre wieder...

Heute Abend habe ich das Buch mit den Interviews von Schriftstellern zum Thema Bücher, Lesen und Schreiben ausgelesen. Ein ganz tolles Buch, das mir sehr gefallen hat, und das gerne noch ein paar (oder viele) Interviews mehr hätte haben können. Ich muss schauen, ob man diese Interviews auch online bei der New York Times Book Review nachlesen kann.
 
Heute Abend habe ich dann mein alljährliches Wiederlesen von Charles Dickens Weihnachtsgeschichte begonnen. Und wie zu jedem Weihnachten fasziniert mich die Geschichte von Ebenezer Scrooge und den Geistern der Weihnacht.
 
Mein Neues:

Charles DICKENS
A Christmas Carol

Description: A Christmas Carol is a novella by English author Charles Dickens, first published by Chapman & Hall on 17 December 1843. It tells the story of bitter and miserly Ebenezer Scrooge and his ideological, ethical, and emotional transformation resulting from supernatural visits by Jacob Marley and the Ghosts of Christmas Past, Present, and Yet to Come. The novella met with instant success and critical acclaim. The book was written and published in early Victorian Era Britain, a period when there was strong nostalgia for old Christmas traditions together with the introduction of new customs such as Christmas trees and greeting cards. Dickens's sources for the tale appear to be many and varied, but are, principally, the humiliating experiences of his childhood, his sympathy for the poor, and various Christmas stories and fairy tales.

Keine Kommentare: