Samstag, Januar 05, 2013

Back in Burma

UPC hat noch immer keine Lösung für mein Problem gefunden - angeblich aber immerhin schon den Fehler. Davon abgesehen, können mir die phrasendreschenden Dilletanten keinen Termin nennen, wann wir wieder Internet-Anschluß haben werden. Nun hat mich der Umstieg auf das superschnelle Internet rund 200 Euro gekostet - allein, ich habe gar kein Internet. Und der Stick von BOB ist zwar super - schnell, problemlos und freundliche Mitarbeiter, die mir bei der Aktivierung geholfen haben - aber der kostet 50 Euro. Bisher habe ich nur finanziellen Schaden von der Umstellung davon getragen, vom Ärger gar nicht zu reden...
 
Mit Peter Weck wurde ich auch fertig. Das Buch kam mir ein wenig seltsam vor, den Peter Weck ist doch ein Wiener, und ich hatte mir einen leichteren, charmanteren Ton erwartet. So liest sich das Buch, als wäre ein Lektor mit der deutsch/grammatikalischen Dampfwalze drübergefahren und es wirkt überhaupt nicht persönlich. Und: Herr Weck ist begeisterter Jäger, was ich überhaupt nicht leiden kann. Damit verliert er bei mir einiges an Sympathiepunkten.
 
Heute Abend bin ich dann zurück nach Burma gereist und was ich bisher gelesen habe, gefällt mir sehr gut, so sollte eine Biographie geschrieben sein.
 
Mein Neues:

Pascal Khoo THWE
From The Land Of The Green Ghosts

Product Description: The astonishing story of a young man's upbringing in a remote tribal village in Burma and his journey from his strife-torn country to the tranquil quads of Cambridge. In lyrical prose, Pascal Khoo Thwe describes his childhood as a member of the Padaung hill tribe, where ancestor worship and communion with spirits blended with the tribe's recent conversion to Christianity. In the 1930s, Pascal's grandfather captured an Italian Jesuit, mistaking him for a giant or a wild beast; the Jesuit in turn converted the tribe. (The Padaung are famous for their 'giraffe women' -- so-called because their necks are ritually elongated with ornamental copper rings. Pascal's grandmother had been exhibited in a touring circus in England as a 'freak'.) Pascal developed a love of the English language through listening to the BBC World Service, and it was while working as a waiter in Mandalay to pay for his studies that he met the Cambridge don John Casey, who was to prove his saviour. The brutal military regime of Ne Win cracked down on 'dissidents' in the late 1980s. Pascal's girlfriend was raped and murdered by soldiers, and Pascal took to the jungle with a guerrilla army. How he was eventually rescued with Casey's help is a dramatic story, which ends with his admission to Cambridge to study his great love, English literature.

Keine Kommentare: