Mittwoch, Juli 18, 2012

Wieder was Neues

Heute Nachmittag habe ich "Der Nachtzirkus" ausgelesen und ich war begeistert. So schön, so fantasievoll, so unglaublich zauberhaft war schon lange kein Buch. Viele haben bemängelt, das sie in das Buch so schwer reinkommen, weil es einerseits in der Gegenwart geschrieben ist, und andererseits in verschiedenen Zeiten und Personen herumspringt. Ich war von der ersten Seite an gefesselt und verzaubert, und das war wieder einmal ein Buch, das noch ein paar hundert Seiten hätte mehr haben können.

Um diesen schönen Leseeindruck nicht gleich wieder zu verlieren, habe ich mich heute für ein Fachbuch über's Schreiben in englischer Sprache entschieden.

Mein Neues:


Sue MOORCROFT
Love Writing

Product Description: This book holds the secrets of how to achieve success. Love and sex sell and you can earn your living writing about them for novels, novellas and short stories as well as serials for magazines, anthologies and websites. Romantic fiction covers everything from chart-topping chick lit and romantic comedies, through gritty sagas, sweeping historicals and smouldering erotica. In this must-have book fiction writer and creative writing tutor Sue Moorcroft draws on her own experience and those of top authors and industry experts in a guide which is humorous and informative. Do you want to know how to create emotional punch? (Or even what emotional punch is?) How to control dual time lines? Spring your work out of the slush pile? Write a tender love scene that excites passion rather than hilarity? This book reveals all.

Keine Kommentare: