Freitag, Oktober 20, 2017

Von Wien nach London

Leider habe ich "Wien 1945" gestern Abend schon wieder ausgelesen. Es hat mir gut gefallen, ich hätte aber gerne mehr Augenzeugenberichte gehabt, nicht nur irgendwelche Fakten. Trotzdem ein sehr interessantes Buch.
 
Heute Morgen bin ich dann mit PD Grant nach London gereist und jage Geister in der U-Bahn. Mir gefällt die Serie ja sehr gut und ich habe die letzten Bände immer schon vorausbestellt. Dieses Jahr ist das Buch termingerecht ausgeliefert worden, aber mit nur knapp 120 Seiten wird es auch bald wieder ausgelesen sein.
 
Mein aktuelles Buch:

Ben AARONOVITCH
The Furthest Station

Description: There's something going bump on the Metropolitan line and Sergeant Jaget Kumar knows exactly who to call.
 
It's PC Peter Grant's speciality . . .
 
Only it's more than going 'bump'. Traumatised travellers have been reporting strange encounters on their morning commute, with strangely dressed people trying to deliver an urgent message. Stranger still, despite calling the police themselves, within a few minutes the commuters have already forgotten the encounter - making the follow up interviews rather difficult.
 
So with a little help from Abigail and Toby the ghost hunting dog, Peter and Jaget are heading out on a ghost hunting Expedition.
 
Because finding the ghost and deciphering their urgent message might just be a matter of life and death.

Keine Kommentare: