Gestern früh habe ich "Dear Fahrenheit 451" ausgelesen, es hat mir gut gefallen und viele von den vorgestellten Büchern habe ich auch schon gelesen.
Am Abend habe ich dann wieder mit einer Zugreise im Orient Express begonnen. Dieses Mal allerdings mit einem Sachbuch über den Orient Express, seinen Nachfolger den Venice-Simplon-Orient-Express, sowie dessen Retter und Gründer James B. Sherwood.
James B. Sherwood war offensichtlich schon Millionär, um diesen Luxuszug wieder aufleben zu lassen, aber er hat da auch sehr viel Herzblut reingesteckt, und nur die besten Leute ihres Fachs dafür engagiert. In dem Buch geht es um die Lebensgeschichte von Sherwood und die Geschichte des ersten Orient Express und seiner Nachfolger, sowie um Luxushotels, die Sherwood auch gleich eingekauft hat.
Gekauft habe ich das Buch über Amazon, allerdings über einen privaten Anbieter, und es riecht total nach Tabak. Nicht ungut wie Zigaretten oder kalter Rauch, sondern nach edlem Tabak. Im Buch habe ich gelesen, das die Familie Sherwood früher Tabakfarmen in den Südstaaten hatten.... witziger Zufall.
Meine neue Lektüre:
James B. SHERWOOD
Orient Express
Orient Express
A Personal Journey
Description: In May 1977 the French national railways announced they were taking the Orient- Express, the world's most fabled train, out of service. The public outcry which followed caught the attention of Jim Sherwood. The last remaining four carriages, which had featured in the film Murder on the Orient-Expr ess , were auctioned by Sotheby's in Monte Carlo, and Sherwood bought two of them. He then set out on a trip across Europe to track down enough original 1920s carriages, with their exquisite Art Deco marquetry and Lalique glass, to make a full train. In 1982, four and a half years later, the lovingly restored Venice Simplon-Orient Express set off from Victoria Station for Venice, almost exactly 100 years after it had first carried passengers on their exotic and mysterious journeys across the continent.
The re-launch of the Orient-Express attracted so much attention that Sherwood used the name for the luxury hotel company he went on the create. Orient-Express Hotels today owns some of the great hotels of the world, all personally bought by Sherwood over a period of last 30 years. It also owns two other de luxe trains - the Eastern & Oriental carries passengers from Singapore to Bangkok, and the Hiram Bingham runs down through the Sacred Valley of the Incas to the mysterious abandoned city of Machu Picchu in Peru. The purchase and restoration of each train and grand hotel has its own extraordinary story behind it, which is wittily and compellingly told.
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